Argentina!

Nu är andra veckan på utmaningen avklarad och jag måste säga att jag lär mej något nytt hela tiden. Kul!
 
Argentina är ett land där man äter mycket kött men ändå mycket olika smaker och goda grönsaker så det har passat perfekt!
 
Viktnedgången denna vecka på -0,4 kg är ju inte så mycket men jag vet att det beror på inre och yttre stress så med gott samvete och en skön huvudkudde fortsätter jag med min plan.
 
Mat denna vecka (klicka på länken om du vill ha recept):
 
Fredag: Argentinsk tapas ( Picada )
Lördag: Pamplona med grillad paprika och grillad majskolv
Söndag: Grillad högrev, krämiga belugalinser, chimichurri och bakade tomater
Måndag: Argentinska rödräkor med Gazpacho
Tisdag: Milanese + tomatsås + bulgur
Onsdag: Grillad kyckling med salsa criolla, sallad och grillade grönsaker
 
Nu går ju inte jag exakt efter recepten och inte efter tillbehören heller utan anpassar maten efter att inte äta en massa kolhydrater och en massa fett. Tycker ändå att jag kommit nära verkligheten och fått prova många nya smaker och kombinationer som jag aldrig annars hade kommit på att prova.
 
Nästa vecka blir det rester och tömma frysen så vi får se vad som bjuds, Pulled pork står i alla fall på listan över mat i helgen men sen får vi se....:)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0