Början på en rolig utmaning...

Eftersom jag både är intresserad av att äta nyttig mat och älskar att laga mat har så vi nu infört något nytt här hemma.
Min sambo ska varje vecka bestämma ett nytt land och jag ska forska om landet och laga mat ifrån detta land i 7 dagar.
 
Första landet blev Vietnam, ett ganska outforskat land för min del men så här har veckans meny sett ut:
 
Fredag: Vietnamesiska räkkakor med nudlar(shirataki nudlar)
Lördag: Hosisinmarinerad kyckling med  wookgrönsaker, sallad och jordnötter
Söndag: Vietnamesisk curry
Måndag: Pho bo
Tisdag: Fiskspett med sås och jordnötter
Onsdag: Soppgryta
Torsdag: Marinerat fläskkött med nudlar och paksoi
 
Favorit blev absolut lördagens mat, verkligen jättegott!
 
Resultatet av denna vecka blev -0,7 kg och det är jag mycket nöjd med!
Träningen funkar fortfarande väldigt bra. 3 konditionspass/vecka och resten är pilates, styrka, yoga och det som känns rätt den dagen. På helgerna blir det frukost ute och långa promenader i skogen och då får jag min mentala näring på bästa sätt.
 
Kommande veckas matresa går till ett helt annat land...Spännande!
 
  •             
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0