Min vardag just nu...

Tycker faktiskt att jag kommit fram till en bra lösning(för mej) hur jag ska hålla vikten utan att behöva anstränga mej allt för mycket.
 
Måndag-fredag
Frukost: ½ dl havregryn + 1,5 dl vatten = gröt
             ½ dl bär(hallon,jordgubbar eller blåbår)
             ½ dl mellanmjölk
             1 kokt ägg + 1 tsk kaviar 
 
Mellanmål: 1 Vlcd
 
Lunch: 1 Vlcd
 
Mellanmål: 1 Vlcd alt. ½ bar
 
Middag: 1 Xtravaganza tallrik(halvfart)
 
Kvällsmål: 1 dl Keso + 2 droppar bittermandelolja + 2 hackade valnötter + 1 dl bär
 
På lördag och söndag äter jag en Xv-tallrik till lunch också och unnar mej ett glas vin på kvällen.
 
Detta koncept funkar för mej och jag är inte hungrig.
 
När det gäller träning ser en vanlig vecka ut så här:
 
Måndag: 30 minuter Rockring/Pilatesboll alt. Pilates
Tisdag: 30 minuter Konditionsträning + Avslappning
Onsdag: 30 minuter Styrka(ben eller armar + alltid mage) + Avslappning
Torsdag: 3 km Intervall(löpning/gång)
Fredag: Promenad ca 1 mil
Lördag: Vad jag känner för(promenad,löpning,styrka,pilates,vattengympa etc.)
Söndag: Promenad ca 1 mil
 
Tycker att träningen också funkar...lagom och jag känner ingen press.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0