21 dagar.....

Idag har jag gått på helfart i 21:a dagar....3 hela veckor och jag mår fortfarande helt fantastiskt!

Vågen visar på -6,5 kg och -10 cm i midjan...är så himla nöjd och vi fortsätter ännu 1 vecka.

Har haft en underbar ledig fredag igen...sovit länge, läst och kopplat av, "ätit" lunch i skogen med en öppen eld efter en promenad på ca 1 mil .

Idag(lördag)styr vi kosan mot Örebro och hindermässan , jag hoppas på att komma hem med en ny jacka.

Det blir en utmaning/träningstillfälle att gå på marknaden utan att provsmaka överallt....men det kommer fler marknader och framförallt är jag väldigt fokuserad på att klara mina nya mål!

Så här ser en "vanlig" vecka ut för mej:

Måndag: Danspass eller annat gympapass 60 minuter
Tisdag: 60 minuter vanlig gympa(benböj,utfall,armhävningar och mage kombinerat med kondition)
Onsdag: 2 x 60 minuter vanlig gympa(benböj,utfall,armhävningar och mage kombinerat med kondition)
Torsdag: Promenad minimum 30 minuter ca 3 km
Fredag: Långpromenad minimum 1 mil
Lördag:Promenad, mellan 1-3 timmar, antal km varierar
Söndag: Promenad minimum 30 minuter ca 3 km
 
Måndag-Söndag: Helfart
1 Vlcd på morgonen blandat med psylliumfröskal, 6st omega3-tabletter, ½ msk olja + ca 3 dl vatten
2 Vlcd under dagen uppdelade i 4 gånger med ca 3 timmar mellan varje halva.
 
Måndagar: Träningspass med mina barn
Tisdag:Sovmorgon med läsning och frukost i sängen(ev. ute om vädret tillåter)
Onsdag:Bubbelbad och tända ljus på kvällen efter jobbet
Torsdag:Filmkväll med sambo och 1 barn
Fredag:Långpromenad i skogen med sambon + intag av "lunch"
Lördag: Bio,marknad eller annan aktivitet med sambo och ev. barn
Söndag: Lunch ute(oavsett väder)på trappan med sambon
 
För mej handlar mentalträning både om att koppla av överhuvudtaget och att använda mindfullness(cd-skiva).
Lyssnar aktivt på cd-skivan minst 2 gånger/vecka + kopplar av de andra dagarna på spikmattan med en ljudbok av annat slag.
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0