Jobbar dygnet runt...känns det som!

Känns just nu som om jag bara jobbar och inte hinner med något annat....men lite "fritid" har jag dock haft.

I fredags kväll var det dags för en kväll med grannarna och korvgrillning vid sjön...Mysigt.....Det är sådana stunder som kan förgylla en hel vecka.

Resten av veckan har varit jobb i Linköping både lördag och söndag med babysim, och sedan en massa matlagning för nästa vecka jobbar jag ännu mera...hur nu detta kan vara möjligt!

Tack Per Morberg för att du får mej att börja laga mat på riktigt!

Den här helgen har jag lagat grillad kyckling i ugnen, vitlöksås och wookgrönsaker = 4 matlådor i frysen, Korvstroganoff och broccolimix(broccoli,blomkål och hericoverts) = 4 matlådor i frysen, pepparrotskött  och fläsklägg med rotmos ( dock utan potatis i moset och med benfri fläsklägg).....det blev 8 matlådor till i frysen och 3 färdiga lagade mål mat i kylen(varav vi åt pepparrotskött med rotsaker i kväll...Mums!).

Nu kan jag jobba i lugn och ro....och äta bra mat hela veckan utan att behöva känna mej stressad...det är skönt!


God Energi: Havregynsgröt/jordgubbar/havremjölk/kokt ägg,VLCD Chokladtoffé(uppdelat på 2 gånger),Pepparrotskött och rotsaker, Kaffe/Kokt ägg
Rörelseglädje: Promenad ca 80 minuter i skogen
Mental näring: Tända ljus  och film med "hela" familjen
Mental träning: Frukost på trappan i en filt....Underbar början på dagen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0