En lugn och avkopplande helg....

..har jag haft!

Tagit det lugnt, gått på promenader, varit mycket utomhus och njutit av den varma hösten som är.

Nu är det höstlov för dom andra i min familj och jag försöker att umgås med dom så mycket jag kan.

Ett nytt recept har jag hunnit prova också...Gott!

Lax med Saffran och Tomat

4 Laxfileér
2 Tomater i tärningar
1 pkt Saffran
2 Charlottenlök, finhackade
2 tsk Olja
1 dl skalade Räkor
1 knippa Dill, finklippt
2 dl Havregrädde(4%)
Salt,Vitpeppar

Lägg laxfileérna i en eldfastform. Fräs charlottenlök med saffran i oljan och rör ner tomaterna i tärningar, späd med grädden. Klipp ner dillen och häll sedan såsen över laxen.
I ugnen ca 20 minuter i 200 grader tills fisken är färdig.
Strö till sist över räkorna och servera med en sallad(färsk bladspenat,skogschampinjoner,kokt grön sparris, röd och orange paprika blev det hos mej!).

God Energi: Osötat surdegsbröd/rökt skinka/kokt ägg/strimlad paprika,Tonfisksallad,½ Xtra bar Yoghurt och kaffe, Lax(se recept), Kaffe/kokt ägg
Rörelseglädje: 30 minuter promenad i solskenet = 3 km
Mental näring: Kaffe och bar på trappan
Mental träning: Spår 1 och 2(fortfarande på trappan)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0